wtorek, 26 maja 2015

Bulimia - Anoreksja.

Jak zauważyliście teraz na różnych portalach społecznościowych jest strasznie dużo różnych zdjęć anorektycznych ciał, każdemu teraz się to podoba, i zazdroszczą osobom chorym na anoreksje.
                                                   ANOREKSJA=CHOROBA!
Nie wiem czy to do kogoś dotrze,ale tu wcale nie ma czego zazdrościć. Osoby chore wszystko bo oddały, że by mieć piękne, zgrabne ciało. Ja nie mówię wcale, że nie można być chudym, ale są granice. Przyczynami anoreksji głównie są:
*depresja
*niska samoocena
*zaburzony obraz własnego ciała
*zbyt szybkie i niezdrowe dążenie do perfekcji (mam tu na myśli np. głodówkę)

Oczywiście są też różne przyczyny genetyczne, ale w tym poście chciałam wszystkim uświadomić, że naprawdę nie warto dążyć do anoreksji, na pewno macie piękne ciało, a jeśli nie to wystarczy wybrać się do dietetyka po odpowiednią dietę, ćwiczyć (ale oczywiście z umiarem).
Jakby ktoś nie wiedział co to anoreksja, chociaż wydaje mi się,że pewnie wiecie:

'Anoreksja to poważna choroba charakteryzująca się umyślną utratą masy ciała. Objawy anoreksji do pewnego momentu zwykle pozostają niezauważone przez otoczenie. Dopiero znaczna utrata wagi wskazuje bliskim chorej, że mają do czynienia z zaburzeniami. Leczenie anoreksji wymaga pomocy psychiatry, gdyż w rzeczywistości jest to choroba psychiczna, która prowadzi do zaburzenia postrzegania samego siebie.'

Jest także drugi rodzaj choroby, przeciwny do anoreksji czyli bulimia. Ta choroba nie jest tak
"uwielbiana" przez innych. Bulimia to napady obżarstwa i następujących po nim wymiotów na
zmianę z dietami. 

Szacuje się, bulimia dotyka ok. 4 proc. osób w wieku 19–30 lat. Umiera ok. 2 proc. chorych. 
Leczenie bulimii również wiąże się z psychoterapiami.


Także zanim zaczniecie podniecać się anoreksją lub innymi chorobami, (przypominam, tak to są choroby) przeczytajcie o nich, jakie są skutki i inne informacje.

+ kilka zdjęć z sesji:)

Stylizacja może taka trochę na cieplejsze dni.
Bluza: H&M
Sukienka: H&M
Wianek: H&M
Buty: Vans
 










                     
                                                                          xoxo


25 komentarzy:

  1. świetnie zdjęcia i fajny post :)
    shawtyqueen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy post :) W tych czasach ludziom zacieraja sie granice miedzy choroba,a normalnością jesli chodzi o anoreksje.Super zdj :) Ps.sliczny wianek :) aparatka97.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Dużo osób bagatelizuje tą chorobę, ciągle atakują osoby które chcą im pomóc i nie widzą nic dziwnego w tym wszystkim. Niestety samemu nie jesteśmy wstanie walczyć z tą chorobą dlatego trzeba na siłę pomagać nawet jeśli ta osoba nas znienawidzi.
    Pozdrawiam, ja już obserwuję .

    http://kamii-foto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Super zdjecia, ja jednak zakochalam sie w tym rowerze. Cudny po prostu

    OdpowiedzUsuń
  5. Lepiej zaakceptować siebie takim jakim sie jest! :)
    Ladny kombinezon<3
    Może wspólna obserwacja ? ;*
    Klikniesz w baner na blogu Bede wdzięczna ;*

    OdpowiedzUsuń
  6. Wpis jest naprawdę ciekawy i przydatny, ponieważ wiele osób obojętnie podchodzi do tej choroby i nie zdaje sobie sprawy, że ona tak naprawdę wyniszcza człowieka ...
    Również obserwuję :)
    Pozdrawiam cieplutko !

    OdpowiedzUsuń
  7. W dzisiejszych czasach ludziom ciężko jest zaakceptować siebie i często wpadają w takie choroby :(

    Zapraszam na nowy post! Jeśli Ci się spodoba będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz i zaobserwujesz mój blog. :)
    alexandrak-blog.blogspot.com KLIK!



    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dobrze, że poruszasz takie tematy. Sama wiem co oznaczają te dwie definicję, ponieważ pewna osoba z mojej rodziny zmaga się właśnie z chorobą anoreksji. Niestety ludziom co raz trudniej jest zaakceptować swoje ciało, być może dlatego, że czasami przyczyniają się też do tego inni ludzie.
    Bardzo ładne zdjęcia :)

    kasia-kate1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam kumpele która ma anoreksje... Jakaś porażką... Nie potrafiłabym się tak głodzić i godzinami przeglądać się w lustrze. Trzeba akceptować siebie, bo każdy nas jest wyjątkowy, niepowtarzalny :)
    Dziewczyno, masz super rower! Mogłabym się dowiedzieć gdzie to cudo kupiłaś? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zamawialam na tej stronie - http://www.roweryembassy.pl/ :)

      Usuń
  10. Bardzo ładne zdjęcia, jesteś bardzo fotogeniczna :)
    Obserwuje i liczę na rewanż :)
    http://dominikax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. pewnie :) ja juz obserwuje :D

    OdpowiedzUsuń
  12. cudowne zdjęcia,strasznie ładny wianek,mam nadzieję,że twój post niektórym pomoże:)

    oleksandra-official.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajne zdjęcia ; )
    Może wspólna obserwacja ? : )
    http://dariaanowak.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Stylizacja nie w moim stylu, ale w sumie fajnie tak młodej osobie polatać w takich ubraniach :) Ja sama w dresie chodzę bardzo często po domu, czy do pobliskiego sklepu, mimo, iż poza tym moje stylizacje często są raczej eleganckie. Co do anoreksji, uważam, że jest to choroba tylko i wyłącznie psychiczna i właściwie nikt, kto na nią nie zachorował lub nie miał nikogo bliskiego chorego na nią nie jest w stanie tego zrozumieć.

    www.sarahfrompl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. piękna ta opaska! i masz świetny rower :)
    co powiesz na wspólną obserwację? buziaki !:*
    www.diadolos.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetna stylizacja <3
    zapraszam do mnie: http://kinnniaaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Hej, właśnie nominowałam Cię do LBA :) Szczegóły tutaj: http://urszulawil.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Czyli nie tylko mnie niepokoją te "modne" szkieletory. :) Chociaż wydaje mi się, że faceci też za nimi nie przepadają.
    Zdjęcia są fajne, ale nie wiem czy je obrabiasz. Jeśli nie - spróbuj w programie zwiększyć w nich kontrast i rozjaśnić, a zdjęcia będą wyglądały jeszcze lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Interesujący post
    Zapraszam do mnie
    http://live-in-big-sorrow.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Śliczny wianek :D

    http://zollysx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo ważny temat poruszyłaś w poście!
    Fajna notka i zdjęcia!
    Zajrzyj do mnie, jeśli masz ochotę i czas, może wspólna obserwacja? :)
    http://olga-dz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Cieszę się, że poruszyłaś ten temat, bo mam nadzieję, że pomoże to chociaż jednej dziewczynie, która za wszelką cenę chce schudnąć do niezdrowo niskiej wagi. To okropne, że w mediach kreowany jest wizerunek wychudzonej sylwetki jako idealny.
    http://przygody-mileny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń